Pozycjonowanie stron

15 porad marketingowych na wypromowanie własnej strony

A więc stworzyliśmy już własną stronę, wypełniliśmy ją wartościową treścią i… no właśnie, co dalej? Wypadałoby, żeby ktoś zaczął tę treść czytać. Tutaj kończy się tworzenie stron, a zaczyna marketing internetowy – w poniższym zestawieniu przedstawiamy sposoby na zwiększenie ruchu na stronie. Co możesz zrobić, by osiągnąć sukces?

1. „Wejdź” w social media

Media społecznościowe to w chwili obecnej prawdziwy ewenement. Ludzie korzystają z nich tak często, że aż nie sposób przejść obok nich obojętnie. A jeżeli masz naprawdę wartościową treść, którą ktoś zechce przeczytać – wręcz musisz się tam pojawić. Załóż więc fanpage strony i publikuj posty. Ważne jest, żebyś pisał trafne i intrygujące tytuły odnoszące się do Twojej strony, a także opisy, które przykują uwagę i zdobędą zainteresowanie odbiorców. Potestuj! Nie bój się zainwestować dyszki czy dwóch na promocję posta – a może kampania okaże się sukcesem? Nie przetestujesz to nie zobaczysz!

2. Udzielaj się na forach branżowych

Znajdź forum dyskusyjne, które zrzesza ludzi poruszających się w Twojej branży. Im większe, tym lepiej. Załóż tam konto i zacznij pisać – nie twórz żadnego spamu, bierz udział w dyskusjach, jak normalny użytkownik, a po jakimś czasie zamieść w stopce link do siebie. Buduj pozytywny wizerunek siebie i strony – pomagaj użytkownikom, a Ci na pewno chętnie klikną i przejdą do Twojej strony. Dodajmy, że sprawdza się to również jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron – ale o tym później!

3. Komentuj na innych blogach

Komentowanie postów publikowanych na innych blogach powiązanych tematycznie z naszą stroną przynosi nam kilka korzyści: przede wszystkim pozwala na tworzenie własnej renomy. Po drugie – ma wartość pozycjonerska – publikowany tam link do nas ma bardzo dużą wartość, właśnie ze względu na wspomnianą tematyczność. Ostatnim czynnikiem jest bezpośredni ruch – użytkownicy, którzy cenią nasze wypowiedzi z chęcią zobaczą, co sami mamy do powiedzenia w danym temacie. Warunek jet jeden – nasz komentarz musi być najwyższej jakości i naprawdę wnosić coś wartościowego do dyskusji pod danym postem. Nie ma tu miejsca na spam.

4. Płać za reklamę

Jeżeli posiadasz budżet, nawet znikomy, powinieneś zainteresować się płatną reklamą. Choć w chwili obecnej Google AdWords przeznaczone jest tylko dla firm (da się to obejść, ale nie każdemu się chce), reklamy na takim Facebooku już nie. Zacznij zatem z małym budżetem i stopniowo go zwiększaj, ale nie spodziewaj się ogromnego skoku od razu. Reklama musi się przegryźć, więc daj jej trochę czasu. Zadbaj o to, by odpowiednio stargetować reklamę do grupy odbiorców, która najprawdopodobniej zainteresuje się danym tematem. Weźmy na przykład „gry” – pewne jest, że młodsi ludzie chętniej poczytają na ich temat, niż Ci w sędziwym wieku.

Reklama w sieciach promocyjnych nie jest jednak jedyną, na którą powinieneś się zdecydować. Poszukaj zatem serwisów o bardzo podobnej tematyce i napisz bezpośrednio do ich twórców – być może będą oni zainteresowani sprzedażą miejsca reklamowego na swoich łamach. A tematyczny ruch to najlepszy ruch.

5. Wchodź w interakcję z użytkownikami

Jeżeli doszedłeś (doszłaś) już do tego, że ktoś zaczął komentować posty na Twojej stronie/blogu, wykorzystaj to! Wchodź w dyskusję z użytkownikami i odpowiadaj na każdy komentarz. Jeżeli wyślą Ci maila, odpisz na niego – jeżeli będziesz się przykładać do tego, żeby użytkownicy nie czuli się ignorowani, Ty też nie będziesz ignorowany.

6. Utwórz newsletter

Newsletter jest najlepszą z możliwych formą pozyskiwania ruchu i – ogólnie – marketingu. Zapisują się do niego tylko osoby zainteresowani tematyką, jaką reprezentuje nasza strona – dlatego tak ważne jest budowanie bazy maili i wysyłanie informacji o naszych nowych postach. Zbieraj te maile już od początku istnienia strony – nie ma wizyt? To nie oznacza, że masz nie wprowadzić newslettera! Jedna osoba się zapisała? I tak wysyłaj mail z newsami! Nie od razu Rzym zbudowano i na pewno w końcu zapisze się kolejna osoba. A potem następne dziesięć. Tak właśnie wygląda efekt tak zwanej kuli śnieżnej.

7. Przeprowadź wywiad!

Postaraj się uzyskać dojście do osoby znanej i cenionej w Twojej branży, bądź też takiej, która prowadzi z pozoru konkurencyjny serwis. Nieważne, czy przygotujesz wideo, czy też wywiad czysto tekstowy – zaoferujesz sobie wartościowy content, a przy okazji reklamę. Nie tylko Ty będziesz bowiem się starał wypromować ten post, ale także osoba, która udziela wywiadu będzie próbowala zwiększyć za jego pomocą swoją renomę i po prostu pomóc nam w jego promocji. Zazwyczaj w zamian za link w poście, ale to naprawdę niewielka cena i nie powinniśmy wahać się, by wstawiać ten link na naszej stronie.

8. Wymieniaj się „ruchem”

Choć systemy wymiany linków odeszły w zapomnienie, wymiana linkami i reklamą wciąż jest na topie. Najfajniej by było, gdybyś wymienił się linkiem na podstronie – typowo pod kątem pozycjonowania. Możesz też zdecydować się na banner, ale raczej unikaj bannerów widniejących na każdej podstronie. No chyba, że zastosujesz atrybut nofollow. Wtedy jednak skupiasz się tylko na ruchu, a nie na pozycjonowaniu. Ja jestem właśnie za tą opcją – bannery niech przyciągają ruch, a pozycjonowaniem zajmiesz się w inny sposób. Myśl i kontaktuj się z ludźmi z branży, buduj relację. W końcu to się opłaci.

9. Załóż kanał na YouTube

Żyjemy w czasach, w którym media społecznościowe i YouTube królują. Użytkownicy wolą często odpalić filmik i pooglądać czy posłuchać, niż czytać. Smutne, ale czy Ty to zmienisz? Nie. Postaraj się więc to wykorzystać. Nagraj ciekawy poradnik – nie musisz pokazywać swojej facjaty. Wystarczy, że mówisz ciekawie, płynnie i przekazujesz ważne informacje. Wyświetlenia filmiku nie tylko będą Twoim dodatkowym źródłem dochodu, ale też pozwolą Ci budować coś, o czym mówię od dawna – renomę i rozpoznawalność. A przy okazji zachęcaj do odwiedzania strony, ale nie nachalnie. Wspominaj o tym na końcu filmiku. Uczyń z siebie eksperta, a jak taki będziesz traktowany.

10. Pozycjonuj stronę

Pozycjonowanie stron jest bardzo ważnym aspektem zdobywania ruchu. Możesz skupić się na frazach bardzo konkurencyjnych, ale czy sądzisz, że sam pobijesz konkurencję, która ma na to zapewne bardzo duży budżet? Celuj w long-tail – znajdź frazy niszowe, napisz na ich temat i wypromuj. Co z tego, że z jednej wpadnie Ci 10 wizyt tygodniowo? Po tygodniu, mając dziesięć takich fraz dobrze wypozycjonowanych, będzie Ci wpadać 100 wizyt. I tak dalej i tak dalej. Nie zawsze pozycjonowanie na główną frazę jest lepsze, niż promowanie fraz łatwiejszych do wypozycjonowania, ale przynoszących mniej „ludu”.

11. Korzystaj z Wykop.pl i tego typu serwisów

Odpowiedniki znanego reddit.com wylewają się strumieniami – korzystaj z nich! Nie dostarczają one bardzo wartościowego ruchu, ale na pewno zwiększają szum wywołany wokół naszej strony. Jeżeli tylko piszemy o czymś albo ciekawym, albo kontrowersyjnym, możemy liczyć na wybicie się. Publikujmy tam zatem linki do naszej strony, ale nie spamujmy nimi – starajmy się stworzyć jak najbardziej naturalny profil, dzieląc się również linkami z innych stron Internetowych. Nie polegajmy też na tej formie marketingu za bardzo i nie czyńmy z niej podstawy naszej reklamy, bo takową być nie powinna.

12. Znajdź strony z pytaniami i odpowiedziami

W niemal każdej branży istnieje strona internetowa pełniąca charakter „FAQ” – w branży webmasterskiej jest to na przykład StackExchange.com. Znajdź taki serwis i wykorzystaj go do budowania swojej reputacji. Staraj się odpowiadać na pytania powiązane z Twoją tematyką i często odsyłaj do swojej strony – pozyskasz tym samym bardzo wartościowy ruch. Uważaj jednak, by nie skupiać się za bardzo na promocji strony, bo zostaniesz uznany za spammera. Po prostu buduj reputację, odpowiadaj rzetelnie na pytania, a od czasu do czasu zarzuć linkiem.

13. Pisz gościnnie

Czy nie chciałbyś, żeby ktoś napisał wartościowy post na Twoim blogu – i to praktycznie za darmo? Oczywiście, że byś chciał – i inni też chcą. Napisz więc do właścicieli innych podobnych tematycznie stron Internetowych i zaproponuj, że napiszesz dla nich. Jeżeli zrobisz to w odpowiedni sposób, pozyskasz wartościowy pod względem pozycjonowania link. Bardzo wartościowy! Ponadto będziesz budował swoją reputację – bycie ekspertem jest naprawdę fajne i sprowadza prawdziwe tłumy na naszą stronę. O pisaniu gościnnych postów napiszę kolejny artykuł, więc śledź DlaWebmastera.pl na bieżąco!

14. Umieść link w stopce maila

Prowadząc własny szanowany serwis często zdarza się tak, że mailujesz z osobami związanymi z jego tematyką. Nie mów, że nie (jeśli nie – rób to). Umieść zatem link do swojej strony w stopce, a masz gwarancję, że Twój rozmówca ją odwiedzi. Jeżeli oczywiście jest zainteresowany rozmową z Tobą.

15. Pisz o rzeczach „na topie”

Obecnie nie wystarczy pisać, aby mieć ruch. Trzeba pisać o rzeczach, które są na topie, o których się mówi i o których użytkownik będzie chciał poczytać. Spójrz na onet.pl czy inny tego typu serwis – ma dużą oglądalność, prawda? Bo pisze o rzeczach aktualnych i wie, że ludzie będą chcieli to czytać. Bądź taki, jak onet! Rób research jeszcze zanim napiszesz coś na stronie. Dowiedz się już wcześniej, co zrobić, żeby zainteresować potencjalnych odbiorców i zamienić ich na „niepotencjalnych”!

Podsumowanie

Rzeczą najważniejszą w marketingu Internetowym i promowaniu stron jest wytrwałość. Nie możesz się poddawać, gdy nie zobaczysz przełożenia na duży ruch od razu. Tutaj na wszystko czasu. Nie zmuszaj odbiorców do wchodzenia na stronę, nie spamuj. Działaj powoli i mądrze, a zobaczysz, że Twoje uparcie w dążeniu do celu popłaci, a w końcu zainteresowanie będzie stałe. Po co Ci mnóstwo bezwartościowych wejść, skoro możesz mieć dużo tych naprawdę wartych zachodu. Powodzenia!

0 polubień